Skrivet av: gripgreenland | 09 augusti 2009

Fler profiler

sanna1

Namn: Susanne ”Sanna” Eriksson

Ålder: 44

Yrke: Marin zoolog

Roll i expeditionen: Kräftjägaren

Fritidsintressen: allt med djur och natur (segling, fiske, simma, hästar, svampplockning), kultur (teater, musik, konst, litteratur)

Favoritmusik: det mesta, favoriter hårdrock, rock och klassiskt

Favoritbok: Last chance to see, Douglas Adams

Favoritfilm: Det stora blå

Favoritresmål: Barcelona

Favoritdjur: Katt

Sak jag skulle ta med till en öde ö: Kniv
Jag samlar på: Kvitton

——————————————

AK

Namn: Andreas Kullgren

Ålder: 32

Yrke:  Doktorand

Roll i expeditionen:  Ansikte utåt, mediaprofil, en förebild som ska locka nya biologistudenter till GU,  humornivåsänkare samt kaffe- och whiskybesserwisser.

Fritidsintressen: Qajaqpaddling, telemark, hästar, hundar.

Favoritmusik: Seattleskäggrock (tex Grand Archives, Fleet Foxes).

Favoritbok: (För tillfället) Brother Odd av Dean Koontz.

Favoritfilm: Into the wild.

Favoritresmål: Grönland, Mongoliet, Kanada.

Favoritdjur: Grönländska draghundar och isbjörn (Hoppas att min ’björnmagnetism’ kan göra att vi får se isbjörn trots att de inte borde vara så här långt söderut på sommaren).

Sak jag skulle ta med till en öde ö: min älskade mockabryggare, så att jag kan få en god espresso även på tex Diskoön.

Jag samlar på: Just nu, myggbett… (och skägg såklart)

Responses

  1. Som jag misstänkte Andreas, du skall inte göra något vettigt alls, bara klappa draghundar o isbjörnar!!

    • Han har väl aldrig gjort nogåt vettigt 🙂
      /Patrik


Kategorier

