Skrivet av: gripgreenland | 10 augusti 2009

Ännu fler profiler

Namn: Elisabeth ”Lisa” Jönsson Bergman

Ålder: 41

Yrke: Forskare

Roll i expeditionen: Valspanare.

Fritidsintressen: Barnen, läsa, och vara i naturen – gärna på skridskor, skidor eller i en båt

Favoritmusik: All bra musik. Under resan går mest Robert Plant och Alison Krauss i mp3-spelaren

Favoritbok:  I år jämt lopp mellan ”Revolutionary road” och ”Blonde”. Bland barnböcker ”Legenden om Sally Jones” och alla Castorböckerna.

Favoritfilm: Vuxenfilm: Lost in translation, barnfilm: WALL-E.

Favoritresmål: Där man kan bada och äta gott (kanske inte samtidigt)

Favoritdjur: Katt

Sak jag skulle ta med till en öde ö: En överlevnadsguide

Jag samlar på: Kakrecept, som jag aldrig hinner prova.

————————

Christina

Namn: Christina Hagström

Ålder: 57 vårar

Yrke: Biomedicinsk analytiker, en av inventarierna på Zoologiska institutionen. Började där 1975.

Roll i expeditionen: Samla mage och tarm från simpa för vidare analyser hemma  i Göteborg.

Fritidsintressen: På fritiden spelar jag fiol, framförallt svensk folkmusik, läser deckare och  ibland låter jag mig följa med i polskedansens virvlar.

Favoritmusik: Jazz, blues m.m

Favoritbok: Ingen direkt

Favoritfilm: Inte här heller

Favoritresmål: Vår stuga på Billingen

Favoritdjur: Katt

Sak jag skulle ta med till en öde ö: En bra bok

Jag samlar på: Fina stunder

—————

Linda

Namn: Linda Svanberg

Ålder: 29

Yrke: Marin ekolog, forskningsingenjör

Roll i expeditionen: Allsköns praktiskt arbete med att samla in, ta hand om och experimentera med marina evertebrater.

Fritidsintressen: Umgås med vänner. Det slår allt. Man kan dessutom göra allt medan man umgås med sina vänner.

Favoritmusik: Har ingen, lyssnar på all sorts musik, helt beroende på humör. Har i iPoden pop, rock, country, svenska visor och Astrid Lindgrens bästa!

Favoritfilm: Samma, kan verkligen inte välja. Men jag är en sån som kan se om filmer och de jag kollar på mycket är Tim Burton, Guy Ritchie och kostymdramer som Stolthet och fördom (BBC:s miniserie från -95, INTE Keira Knightley!!!)

Favoritresmål: Norra Grundsund

Favoritdjur: Katt

Sak jag skulle ta med till en öde ö: Ett glatt humör

Jag samlar på: Bra böcker

Kategorier

