Skrivet av: gripgreenland | 11 augusti 2009

Text och bilder

Namn: Fredrik Jutfelt

Ålder: 34

Yrke: Forskare

Roll i expeditionen: Epitelfysiolog, fotograf

Fritidsintressen: Fotografi, klättring

Favoritmusik: PJ Harvey

Favoritbok: Tatt av kvinnen, av Erlend Loe

Favoritfilm: The Big Lebowski

Favoritresmål: Grönland

Favoritdjur: Människa

Sak jag skulle ta med till en öde ö: Kamera. Eller cyklop. Nej, kamera

Jag samlar på: Hårddiskar fulla med bilder

—–

Namn: Catharina Olsson

Ålder: 40 år

Yrke: forskare i zoofysiolog

Roll i expeditionen: bloggansvarig, strip-expert (alltså muskelstrippar från fiskmagen å inget annat), blomfotograf och allmänt tjötig 😉

Fritidsintressen: fritid vad är det???

Favoritmusik: ….. har väldigt svårt att definiera vad jag lyssnar på . pop låter för banalt, allätare ännu tristare… Får göra som flera av de andra att ta det som finns i mp3-spelaren just nu – U2, REM, Morrisey, Thåström, Regina Spector och mycket mer.

Favoritbok: beror på humöret… men en bra jag läst relativt nyligen är The alphabet of light and dark av Danielle Wood

Favoritfilm: tycker många filmer är jättebra när jag ser dem men kommer sällan ihåg vad jag sett…. Så det får bli Emil i Lönneberga 🙂

Favoritresmål: av ställen jag varit på – Australien av massa olika anledningar. Fast egentligen finns det alldeles för många ställen jag skulle vilja se… om jag bara hade tid…

Favoritdjur: när jag var barn var det delfin… men de är egentligen lite överexploaterade som favoritdjur så det får bli dött lopp mellan koalor (gör sig så otroligt bra på bild) och kossor 🙂

Sak jag skulle ta med till en öde ö: papper och penna så jag kunde skriva en bok när inget annat stör

Jag samlar på: blåbär i frysen 🙂

Kategorier

